SHARE

Wednesday, March 19, 2014

அமெரிக்க தீர்மானத்தை எதிர்க்காதீர்கள்! மூவர் குழு சுமந்திரன்!!

அமெரிக்காவின் தீர்மானம் சர்வதேச விசாரணையை உள்ளடக்கிய கனதியானதொன்று
2014-03-13 23:50:14 | General
ஜெனீவா மனித உரிமைகள் பேரவையில் எதிர்வரும்  26 ஆம் திகதி வாக்கெடுப்புக்கு விடப்படவுள்ள இலங்கை தொடர்பான அமெரிக்காவின் தீர்மானம் சர்வதேச விசாரணையை உள்ளடக்கிய கனதியானதொன்று என்றும் அதனால் அதனை  தமிழ் மக்களின் பிரதிநிதிகளென தம்மை அடையாளப்படுத்துவோர் விமர்சிக்க வேண்டாம் என்றும் தமிழ்க் கூட்டமைப்பின்  பேச்சாளரும் எம்.பி.யுமான  எம்.ஏ. சுமந்திரன் வேண்டுகோள் விடுத்திருக்கிறார். 

 அமெரிக்க தலைமையில் 6 நாடுகளின் இணை அனுசரணையுடன் சுற்றோட்டத்திற்கு விடப்பட்டிருக்கும் தீர்மான நகல் வரைபு தொடர்பாக விமர்சனங்கள் அதிகரித்துள்ள   நிலையில்  தமிழ்  மக்களின் பிரதிநிதிகளென அடையாளப்படுத்தும் தரப்பினரின் விமர்சனங்களையிட்டு தீர்மானத்திற்கு ஆதரவு வழங்கும் பேரவையின் உறுப்பு  நாடுகள்  மத்தியில் குழப்பம் காணப்படுவதாகச் சுட்டிக்காட்டியுள்ள சுமந்திரன் எம்.பி.  இது தொடர்பாக ஜெனீவாவிலிருந்து  தெரிவித்திருப்பதாவது ; 
 தீர்மானம் தொடர்பாக பல்வேறு சந்திப்புக்கள் ஜெனீவாவில் நடைபெற்றுக் கொண்டிருக்கின்றன. அனையனைத்தும்  பயனுடையதாகவே இருக்கின்றன. ஆகையால் தமிழ் மக்களின் பிரதிநிதிகள் என்று கூறும்  அனைத்து தரப்பினருக்கும்  பகிரங்க வேண்டுகோளொன்றை  விடுக்க விரும்புகின்றேன் . 

அமெரிக்காவால் கொண்டு வரப்படவுள்ள தீர்மானம்  தரக் கூடிய முன்னேற்றத்தை தடுக்கும் வகையில்  யாரும்  செயற்படக் கூடாது . ஏனெனில் தீர்மானத்தை கடுமையாக விமர்சனம் செய்து சிலர் குழப்ப நிலையை உருவாக்கி வருகின்றார்கள். இந்தத் தீர்மானத்தில் பயனில்லை என்றும் வலுவிழந்தது என்றும் இந்த தீர்மானத்தால் தமிழ் மக்களுக்கு எந்த  நன்மையுமில்லை.
இலங்கையில் ஆட்சி மாற்றத்தைக் கொண்டு வருவதற்கான அமெரிக்க ஏகாதிபத்தியத்தினை நிலை  நிறுத்துவதற்கான ஒரு தீர்மானமே தவிர இதனால் தமிழ் மக்களுக்குப் பயனில்லை என்ற கருத்துக்களை எல்லாம்  கூறி வருகின்ற காரணத்தினால் அமெரிக்க தீர்மானத்துக்கு ஆதரவு வழங்க விருக்கின்ற நாடுகள் மத்தியில் ஒரு குழப்ப நிலை உருவாகி விட்டிருக்கிறது.
இலங்கைப் பிரச்சினை இன்னது தான் என முழுமையாக பிரச்சினையை  அறிந்து கொள்ளாத நாடுகள் இங்கு பலவுள்ளன. அவை எல்லாம் அமெரிக்க தீர்மானத்துக்கு ஆதரவு வழங்கவே காத்திருக்கின்றன. அரசாங்கமும் அதே பிரசாரத்தையே செய்து கொண்டிருக்கிறது.
இந்த நிலையில் இலங்கை அரசாங்கமும் விரும்பவில்லை.  தமிழ் மக்களும் விரும்புகின்றார்களில்லை இப்படி இரு பக்கத்தாரும் விரும்பாத ஒரு தீர்மானத்துக்கு நாம் ஏன் ஆதரவு தர வேண்டுமென வாக்களிக்கச் சொல்கிறீர்கள் என பல நாடுகள் எம்மிடம்  சந்தேகம் எழுப்புகின்றன.

இந்த தீர்மானத்தை விமர்சிப்பதன் மூலம்  அரசாங்கத்துக்கு  நன்மை செய்து விடக் கூடாது. அப்படியான கைங்கரியங்களில் ஈடுபட்டால் அது  தமிழ் மக்களுக்கு செய்கின்ற துரோகமாகவே  இருக்கும் . காலம் கனிந்து வருகின்ற நேரத்தில் எதையுமே குழப்பி விடக் கூடாது . எல்லா விடயங்களுமே படிப்படியாக நடந்தே தீரும். எல்லாம் உடனடியாக  நடக்குமென்று எதிர்பார்க்க முடியாது.
காரியம் கனிந்து வருகின்ற நேரத்தில் இப் பழம்  புளிக்கும் என்று சொல்லிக் கொண்டிருந்தால் நாம் எதையும் சாதிக்க முடியாது . எனவே   வாக்கெடுப்புக்கு விடும் வரை அமைதியையும் பொறுமையையும் காக்கும் படி கேட்டுக் கொள்கின்றேன். 

இந்தத் தீர்மானத்தில் சர்வதேச விசாரணை உள்ளடக்கப்பட்டிருக்கின்றது என்பதனாலேயே கூட்டமைப்பின் தலைவர்  இரா. சம்பந்தன் வடக்கு  முதலமைச்சர்  விக்னேஸ்வரன்  ஆகியோர்  தீர்மானத்துக்கு எல்லோரும் ஆதரவு நல்க வேண்டுமெனவும் இது முன்னேற்றகரமான தீர்மானம். இந்தத் தீர்மானத்தில் சர்வதேச விசாரணைக்கான சாத்தியம் இருக்கின்றது என்றும் தொடர்ந்து வலுப்படுத்த வேண்டுமே தவிர பயனற்றது என விலத்த முடியாது எனக் கூறியிருந்தார்கள். 

எனவே தான் சர்வதேச  விசாரணை உள்ளடக்கப்பட்டிருக்கும் இந்தத் தீர்மனத்தை அவசரப்பட்டு பிரயோசனமற்ற தீர்மானம் எனவும் அமெரிக்கா கைவிட்டு விட்டது. சர்வதேசம் ஏமாற்றி விட்டது என்று ஆதரிக்கும் நாடுகளுக்கு சலிப்பு ஏற்படும் வண்ணம் விமர்சனம் செய்யக் கூடாது என எதிர்பார்க்கின்றோம. இம்முறை  ஜெனீவா மனித உரிமைகள் பேரவை உயர்ஸ் தானிகர்   நவநீதம் பிள்ளையின் பொறுப்பில் மேற்படி விசாரணைகள் மேற்கொள்ளப்படவிருக்கின்றது. அது சர்வதேச சுயாதீன விசாரணையாகவே இருக்கும் அமெரிக்க வரைபு எங்கள் கையில் வந்தவுடன் அதன் நகலைப் பார்த்தோம் .
இரண்டு இடங்களில் சர்வதேச விசாரணை பற்றி வலியுறுத்தப்பட்டுள்ளது. ஐவரிகோஸ்ட் டிலும் சிரியாவிலும் இப்படியான ஒரு தீர்மானத்தை நிறைவேற்றிய பின்பே சர்வதேச விசாரணைகள் மேற்கொள்ளப்பட்டன. ஆனபடியால் இதற்கு முன் உதாரணங்களும் இருக்கின்றன. 

ஆரம்பத்தில் நாம் அமெரிக்காவுடன் கதைத்த போது எப்படியான தீர்மானம் நிறைவேற்றப்பட வேண்டுமென கேள்வி எழுந்த போது தீர்மானத்தில் சர்வதேச விசாரணையென்ற வசனத்தைப் பாவித்தால் பல  நாடுகள் அதற்கு ஆதரவு வழங்க  தயங்கும் என்று தீர்மானம் வெற்றி பெறுவதற்கும்  தேவையான வாக்குகளைப் பெறுவது கஷ்டமாக இருக்கும் என்றும் அதனால் தான்  ஐவரிகோஸ்ட்டிலும் சிரியாவிலும் நடைபெற்ற முன்னுதாரணங்களை எடுத்துக்காட்டியிருந்ததோம்.
இவ்விதமாக தீர்மானத்தை நிறைவேற்றினால் தேவையான ஆதரவை ஜெனீவாவில் பெற முடியுமெனத் தெரிந்த பின்பு தான் எமது சிபார்சுகளை முன்வைத்தோம் அமெரிக்காவும் பல நாடுகளுடன் கலந்தாலோசனை செய்த பின்பு இந்த முடிவுக்கு வந்தது.  

 தீர்மானத்தில் சர்வதேச விசாரணையென்ற வார்த்தை பாவிக்கப்பட்டால் அதற்கு சரியான வியாக்கியானத்தைக் கொடுக்க வேண்டியிருக்கும் எப்படியான விசாரணை செய்யப்பட வேண்டும். அந்த விசாரணைக் குழுவுக்கான அதிகாரம் என்ன ? என்ற விடயங்கள் எல்லாம் அந்த தீர்மானத்தில் சொல்லப்பட வேண்டும் . 

அதற்குரிய வாக்கு பெறப்பட வேண்டும். சில சந்தர்ப்பங்களில் குறைந்த அதிகாரங்களைப் பாவிக்க வேண்டிய சூழ்நிலையும் வந்துவிடும்.  இவை  எல்லாவற்றையும் கவனத்தில் கொண்டே சர்வதேச  நாடுகளின் வாக்குப் பலத்துடன்  நிறைவேற்றப்பட வேண்டுமென்ற காரணத்தின் அடிப்படையில் ஜெனீவா மனித உரிமையாளரை  தலைவராகக் கொண்ட ஒரு ஆணைக் குழுவிடம் ஒப்படைக்க வேண்டும் .
அவரே என்ன மாதிரியான விசாரணை நடத்தப்பட வேண்டும்  ? விசாரணைக் குழுவுக்கு எத்தகைய அதிகாரங்கள் வழங்கப்பட வேண்டுமென்ற இறுதி முடிவை எடுக்கக் கூடிய  அதிகாரம் அவருக்கு வழங்கப்பட்டிருக்கிறது. எனவே தான் சர்வதேச விசாரணையென்ற விடயத்தை   விட  மனித உரிமைகள் பேரவை உயர்ஸ்தானிகரின் தலைமையிலான  விசாரணை சிறப்பானதாகவும் காத்திரமானதாகவும் இருக்குமென்ற நம்பிக்கையின் பேரில் நாங்கள் சில திருத்தங்களை நகலில் முன்வைத்தோம்.
அதாவது  நவநீதம் பிள்ளை இந்த தீர்மானத்தின் மூலம் சர்வதேச சுயாதீனமான விசாரணையை நடத்துவதற்கான அதிகாரம் இருக்கிறதா இல்லையா என்ற கேள்வி எழாமல் அவரே தனது அதிகாரங்களை முழுமையாகப் பயன்படுத்தும் வகையில்  தரப்பட்ட நகலில் பழைய முன் உதாரணங்களை அடிப்படையாகக் கொண்டு சில சொற்பதங்களை மாற்றிக் கேட்டிருக்கின்றோம்.
ஆனபடியால் திருத்தமென்று நாம் கூறுவது அப்படியான திருத்தங்களே தவிர வேறு ஒரு அர்த்தமும் இல்லை.
மனித உரிமை ஆணையாளர் நாயகத்தின்  அதிகாரத்தை ஒருவரும் கேள்விக்கு உட்படுத்தாத வகையில் விரிவான ஒரு தீர்மானமாக இருக்கலாமென்ற சொற்பதங்களை நாங்கள் உண்டாக்கி இருக்கின்றோம்.
அந்த சின்னச் சின்ன திருத்தங்களையே அமெரிக்கா  தனது நகலில் செய்து கொண்டிருக்கிறது. அந்த திருத்தங்கள் வருகின்ற  போது மேற்படி தீர்மானம் நிறைவேற்றக் கூடியதாக இருக்கும் . ஆகையினால் தான் அந்த  வேலையைச் செய்வதற்காக மீண்டும் நான் ஜெனீவாவுக்கு வந்துள்ளேன். 

தீர்மான வரைபில் இடம்பெறும் ஒவ்வொரு சொல்லும் சட்ட நுணுக்கம் கொண்டவை. ஒவ்வொரு சொல்லுக்கும் சர்வதேச சட்டத்தில் வரைவிலக்கணம் இருக்கும் . சாதாரண மொழியில் பாவிக்கும் வார்த்தைகள்  போல அல்லாது, சட்டத்தில் அந்த வார்த்தைகளுக்கு விசேட கருத்துகள் தரப்படலாம்.  அவற்றை ஆராய்ந்து அதற்கு ஏற்ற விதத்தில் தீர்மானத்தை முன்னெடுப்பதற்காகவே நான் மீண்டும் ஜெனீவாவுக்கு  வரவேண்டி யிருந்தது என்று குறிப்பிட்டார். 

அவரின் அரசியல் தீர்வு பற்றிய முன்னெடுப்புக்கள் தீர்மானத்தில் சொல்லப்பட்டுள்ளதா என வினவிய போது ஒரு நாடு இன்னுமொரு நாட்டுக்கு தீங்கு விளைவிக்கும் அமைப்பாக ஜெனீவா  மனித உரிமைப் பேரவை அமைக்கப்படவில்லை. ஒவ்வொரு நாடும்  தன்னுடைய  சுயாதீனத்தையும் இறைமையையும் இழந்து விடக் கூடாது என நினைப்பவர்கள்  இந்த அமைப்பினர் .
அமெரிக்காவால் கொண்டு வரப்படவுள்ள தீர்மானம் இலங்கைக்கு நன்மை கொண்டு வரும்  தீர்மானமாகவே கருத வேண்டும். இலங்கைக்கு எதிரான தீர்மானம் என்று கருதினால் அது தவறான கருத்தாகும்.  நாங்களும் இலங்கைக்கு நன்மையைக்  கொண்டு வரவே நினைக்கின்றோம். குற்றங்கள் தண்டிக்கப்பட  வேண்டும் . அவ்வாறு இல்லையாயின் அது ஒரு நல்ல நாடு இல்லை.ஏதாவது நடந்தால் நடத்தப்பட்டால் அதற்கான விளைவை நாம் அனுபவித்துத் தான் ஆ க வேண்டும்.
நல்லிணக்கமும் சமாதானமும் ஏற்பட வேண்டும் என்பதே எல்லோருடைய எதிர்பார்ப்புமாகும் . அந்த கோணத்தில் தான் சர்வதேச நாடுகள் இந்தத் தீர்மானத்துக்கு வாக்களிக்க வேண்டுமென்று கேட்டு வருகிறோம். விசாரணையொன்று மேற்கொள்ளப்படுவது இலங்கைக்கு நல்ல விடயமாகவே அமையப் போகிறது என்பது விளங்க வைக்கப்பட வேண்டும். ஆனபடியால் தான்அந்தக் கோணத்திலிருந்து ஒருநல்ல செய்தியாக அறிக்கை சொல்லப்பட்டிருக்கிறது.  

 இலங்கையில் நல்லிணக்கம் ஏற்பட வேண்டுமானால் நடைபெற்ற குற்றங்களை மூடி மறைக்க முடியாது. அது வெளிக் கொண்டு வரப்பட்டு அதற்கான சரிய õன அணுகு முறையைக் கொண்டு வந்து விசாரணை நடத்தப்பட்டு உண்மை கண்டறியப்பட்டு உண்மையின் அடிப்படையில்  மக்களின் நலனும் நல்லிணக்கமும் ஏற்படுத்தப்படுவதே சரியான நல்லிணக்கமாக அமைய முடியும் . 

இந்த  எதிர்பார்ப்பை தமிழ் மக்கள் அடைய வேண்டுமானால் பொறுமையுடனும் கவனமாகவும் செயற்பட வேண்டுமென நினைக்கின்றேன் என அவர் கூறினார். 
வெருகல் நிருபர்
- See more at: http://www.thinakkural.lk/article.php?local/umhpcfuu7u2206fea9c11c4a7329zuurmd9a395a636ed944a28b51abgxxl#sthash.hnanpPIP.dpuf

சிங்கள இராணுவத்தின் பெண்கள் பயிற்சி முகாம்.

சமரன்: எழுவர் விடுதலை கழகப் பொதுக்கூட்டம்!

Tuesday, March 18, 2014

The LTTE IS history- R.Sampanthan

The LTTE is history – R. Sampanthan

rajavarothiam-sampanthanLeader of the Tamil National Alliance (TNA), R. Sampanthan, in an interview with Ceylon Today, says the US resolution against Sri Lanka is being brought not with the intention of punishing Sri Lanka, but because the island nation has not done what it was supposed to do. 
 
Claiming Sri Lanka had taken up several positions, he adds, “Some of the positions they are taking up may perhaps be to give the people of the country the impression that they are a bold and strong government. But as far as we are concerned, we are very worried about the fact that they are not on the right path.” 
Following are excerpts: By Sulochana Ramiah Mohan
Q:
It has been six months since the TNA took over the Northern Provincial Council (NPC). What changes have you introduced in so far?
A: Chief Minister, C.V. Wigneswaran, is quite active. He is in touch with the people. The ministers are active in their respective fields. The people are beginning to feel that there is a government that is addressing their needs. There is interaction between the NPC and the people. The NPC has just started to function amidst teething problems and we expect the people to be able to benefit from provincial governance as we go along.
Q:
What did the Northerners expect from the TNA after the victory?
A: The TNA’s position has been that there must be a political solution to the national question. There also must be power sharing based on the principle of maximum possible devolution, which even the President of this country has promised. There must be an effective Provincial Government, which will enable to address the political, social, economic and cultural aspirations of the people.
Q:
Some of the points in the TNA manifesto read that it would remove Northern Governor, G.A. Chandrasiri, from his post as well as get rid of the military bases in the peninsula. How far have you progressed with these plans?
A: The TNA has nothing against anybody personally. The present Governor was a military officer in the North. Being a Governor, he participated in election campaigns on behalf of the government, which in my view, he should never have done. The TNA, as well as the NPC, has taken the view that a civilian, who will appreciate the aspirations of the people of the North, should be in that position. The present Governor has functioned as the Governor of the North when there was no Provincial Council and he has been quite accustomed to function in his own way.
With the Provincial Government, the manner in which he had functioned in the past is an impediment to how he should function at present. We expect the government to realize that there is a need for change.
Q:
Can you comment on the presence of military bases in the North?
A: The presence of the armed forces in the North should not bring discomfort and harassment to the people. Their conduct is mentioned in the reports on the NPC election, filed by domestic and international monitors. You will see to what extent they have misbehaved even in the holding of an election. This type of intrusion into civilian lives should not continue. Anywhere in the country there is a code of ethics for the defence forces. We don’t demand the Army to be removed fully from the North, but the Army should be substantially removed so that the civilians can have their freedom and will not feel that they are oppressed. We want dignity and self-respect of the people to be maintained. It has to be shown that they are free citizens not subjected to unnecessary intrusion by the armed forces.
Q:
Does the TNA still have an issue/conflict of interest with the present Governor?
A: I think the Chief Minister and the Governor on a personal level interact quite well.
Q:
Do you see a change in the Governor now?
A: I think the TNA interacts with him when it is required, in a civilized way, but that does not alter the fact, the fundamental position, that we don’t want a military governor.
Q:
Many say the TNA has hoodwinked the people again. In 1977, the TNA promised a Tamil Eelam, but it failed to deliver. Isn’t the TNA gaining a reputation for making false promises?
A: All provincial governments in whichever part of the country, including the government at the national level, come to power through an electoral processes, based on their manifestos and what they tell their people and based on what the people think of them. This government did everything possible to win the NPC. They spent lavishly before the election and during the election. Government resources were used, armed forces were fully and effectively used, but the people in their wisdom took a decision. People did not demand a separate State. We wanted the people to realize that violence should be eschewed completely. We said we would implement the PC as it exists and arranged to the best of our ability, to uplift the living conditions of the people and be of service to them. We told them we would work on devolution and evolve an acceptable political solution within the framework of a united and undivided Sri Lanka, and the people supported us. People very clearly, through their verdict, indicated what they want. People who come to power through the process of democracy must learn to respect the democratic verdict of the Tamil people. It’s the failure of the government to respect the verdict of the Tamil people that has resulted in agony for this country. Tamil people have repeatedly voted for a certain position. We said we want autonomy and we want a substantial power sharing arrangement in the areas they have historically inhabited. This is what the Tamil people voted for. Why do the Muslims support the Muslim Congress? Persons in authority should not find lame excuses, but should learn to respect the verdict of the Tamil people and fulfil their aspirations. This would be a great achievement for this country.
Q:
Will you implement all what is stated in the TNA manifesto?
A: We will implement it. However, it depends on how the Centre will cooperate with us to enable us to function efficiently. The Chief Minister took oaths before the President to show the government our desire to work with their cooperation, in order to fulfil our people’s aspirations and we will definitely keep working towards that end.
Q:
We hear that you and the Chief Minister are very compatible whereas the rest are unhappy. Is there a split between you and other TNA members?
A: People have overwhelmingly voted for him. I think the NPC is strong with him in it.
Q:
Do you regret bringing C.V. Wigneswaran as the Chief Minister for the Northern Province?
A: We are extremely happy to introduce a person of his stature as the Chief Minister. We have set a good example.
Q:
Councillor Ananthy Sasitharan claims that she has been sidelined and not allowed to go about with her work in the manner she would like to. Is there a disparity with her?
A: That’s not correct. All those little issues will settle down soon. Don’t worry about it. These are all minor matters that I should not talk about. Ananthi will fall in line. We should give her a little time.
Q:
Jaffna Mayor Yogeswari Patkunarajah claims the TNA operates as the opposition rather than rulers of the NPC. You have only passed resolutions and practically done nothing. Is her claim right?
A: If she feels that the TNA should function, well, ‘a little differently’, she can convey her views to the Chief Minister and he will surely listen to what she has to say. She must address her grievances to the Chief Minister and the Cabinet of Ministers of the NPC.
Q:
How is the Chief Minister’s working spirit? Many claim he is not the ideal person to be the Chief Minister.
A: He is a competent person. He works very quietly, quite efficiently and effectively too. He is the person with responsibility and knows what he is doing. He knows why he became the Chief Minister and what people expect of him. As time goes by, everyone will know about him.
Q:
What are the major achievements the TNA wants to accomplish by end of the year? Is there something you are working on seriously?
A: I suppose the implementation of the Provincial Council arrangement to its full capacity and working towards an acceptable political solution and achieving it are our major tasks. Also, we are dealing with the injustices committed by the government, particularly on the land issue – people should return to the lands they were removed and displaced from. These are the main issues to be addressed.
Q:
You have called for an international probe into war crimes allegations. Will not your pressure have an impact on the country’s progress and the reconciliation process?
A: We are Sri Lankans. We are not against Sri Lanka. We would not want anything to happen that would harm Sri Lanka, but the truth has to be ascertained to bring about genuine reconciliation between the peoples. It’s up to the government to decide what they want to do. This government has not held any domestic inquiry, which can be regarded as credible or independent or acceptable. That is the reality. That is why there is a cry for an international inquiry. The matter has gone before the international fora. There are commitments this government has made. There are obligations and Sri Lanka is a party to several international conventions. You cannot completely absolve yourself and avoid responsibilities. How the government will handle this position is left to them to decide.
Q:
You are calling for an international probe on alleged war crimes and disappearances. Tamil Diaspora wanted the same. However, at present, the Diaspora gathering in Geneva are shouting slogans and waving flags of the LTTE. Do you agree with the use of the Tiger flag by the Tamil Diaspora?
A: The LTTE has nothing to do with this. This is not a Tiger show, no matter what the Tamil Diaspora is carrying. We are absolutely serious about this. I don’t know how correct you are that the Tamil Diaspora is carrying the Tiger flag. I am not speaking on behalf of them. I am speaking only about the Tamil people of this country. As far as the Tamils of this country are concerned, the LTTE is history.
Q:
What are the merits and demerits of the South African reconciliation process?
A: President Mahinda Rajapaksa wanted South African President, Jacob Zuma, to assist Sri Lanka to learn from the experience of South Africa’s Truth and Reconciliation Commission (TRC). An ANC delegation came here and held talks with us and with the government too. A government delegation and a TNA delegation also visited South Africa in this regard. This happened sometime ago. We want a comprehensive process, to address the root causes of the Sri Lankan conflict that will bring about changes to the current ground situation. It should also bring about devolution of power, acceptable political solution and through an accountability process bring about genuine reconciliation so that we can start a new journey together.
Q:
Is the TNA going to be present at the UNHRC sessions in Geneva?
A: As of now, I have no idea of going to Geneva. I did not go there in 2012 and in 2013. I may not go this year either.
Q:
Even if the US succeeds in bringing a resolution against Sri Lanka, the Sri Lankan Government says ‘there is nothing to be alarmed about’. Also, a US resolution against Sri Lanka will not bring about economic sanctions. It won’t even reach the UN Security Council. So what will be the outcome of getting a resolution passed?
A: All these resolutions are being brought because the Sri Lankan Government, in the view of the international community, has not done what it agreed to do. I don’t think anyone wants to punish Sri Lanka or the government. But the international community wants Sri Lanka to do what it has promised to do and what it has committed to do. So let us wait. Sri Lanka took up several positions. Some of the positions they are taking up may be to give the people of the country the impression that they are a bold and strong government. This government also wanted time and space to complete the tasks. But, as far as we are concerned, we are very worried about the fact that they are not on the right path. For instance, the land issues in the North and the East are not only harmful to the future of the Tamil people, but also to this country.
Q:
What action will you take after the UNHRC passes the US resolution?
A: I cannot say what we would do after the UNHRC session, but we will certainly play a responsible role in bringing about genuine reconciliation; to build a cordial relationship between all of us. We will do various things to achieve our goals, provided that we make sure that there is a positive cooperation from this government. We will always be available. Sri Lanka needs to change its direction. It needs to change its trajectory and move along a different path.
Q:
For a long time, the 13th Amendment to the Constitution was what you wanted in terms of devolution of power. What more powers do you want beyond that?
A: This government has committed itself publicly to the full implementation of the 13A and to build upon the 13A to bring about meaningful devolution. The President committed himself to maximum possible devolution. After the enactment of the 13A, various processes have taken place in the country, even during the time of successive Presidents such as Ranangsinghe Premadasa, Chandrika Kumaratunga and even President Rajapaksa, to bring about a political solution based on maximum possible devolution. We are available for negotiation on this matter and we are prepared to play a very responsible role.
Q:
The government has the power and the ministers enjoy the power. The TNA cannot work without the Centre. If that happens, the people of the North will be isolated…
A: That’s why I said there should be a political solution. There should be a constitutional arrangement which would bring about an effective way of sharing political power.
Q:
The TNA is known to be a ‘not willing Party’ to work with the government. The claims are that the TNA doesn’t want to agree to a workable solution. Even the International Community has told you to work closely with the government…
A: we are working on all of these issues. We are quite aware of what we are doing. The whole problem is that this government is unable to keep to its commitments. If the Parliament Select Committee (PSC) is not functioning the way it should, the blame should go to the government, which failed to keep to its commitments. You will not understand what I am saying, but the President will understand when I say they don’t keep to their promises.
Q:
Since the government is not keeping to its commitments, does that mean that the TNA is withdrawing from all commitments too?
A: First of all, we are not there to withdraw. There must be a credible, legitimate process.
Q:
Till then you are not going to have any discussions?
A: How can I? In the PSC, there are members of the government, senior cabinet ministers of the government belonging to the Alliance Parties of the government, who are saying that the 13A must be repealed and the powers under the 13A must also be removed. When they make such public statements, how can I possibly take part in the PSC?
Q:
You have been engaging in politics for several decades now. Who will be your successor?
A: I don’t nominate successors.
Q:
Do you have anyone in mind?
A: I don’t decide and it’s the people and the Party that should decide that. It could be anyone. It can be someone new too.
Q:
Are you satisfied with the path taken by the TNA?
A: We are honest about what we are doing. I wish we can achieve more.
Q:
At the moment what is the biggest setback you face?
A: the fact that the government is not respecting the verdict of the people and not giving us the cooperation that they should give. We won 30 seats out of the 38 seats of the NPC. Out of 33 Tamil members of the NPC 29 belong to our Party. In the East, out of 12 members, 11 members belong to my Party. Aren’t the Tamil people unequivocally with the TNA? Is it not a verdict that the government should respect? Democracy is the foundation of governance.
Q:
Do you have enough funds to fulfil your promises?
A: No. The government should give us funds. We also must have our own resources.
Q:
Where will you get the funds from?
A: I don’t want to go into details, but the Northern Province CM is working on this. Ask the CM, he will tell you.

புதிய ஈழம்: விபூசிக்கா குடும்பத்தை விடுதலை செய்யப் போராடுவோம்!...

புதிய ஈழம்: விபூசிக்கா குடும்பத்தை விடுதலை செய்யப் போராடுவோம்!...:



``காணாமல் போனோரைக் கண்டடையும்`` போராட்ட இயக்கத்தின் மீது தொடுக்கப்பட்ட சிங்களத்தின் பாசிசத்  தாக்குதலே போராளி விபூசிக்கா கைது!

Monday, March 17, 2014

Crimea is more important to Russia than the Falklands to the UK


Crimea is more important to Russia than the Falklands to the UK
March 15, 2014 Elena Chernenko, Kommersant

Russian Foreign Minister Sergei Lavrov spoke to journalists after finding
no common ground on Ukraine during talks with U.S. Secretary of State
John Kerry in London.

Sergei Lavrov and John Kerry and their aides sat down at the U.S. ambassador's residence in London for a scheduled 90-minute talk. The discussion lasted five hours.

Several times they took a break for a one-on-one meeting, walking on the lawn outside the residence. But they did not manage to find a mutually acceptable solution for the Ukrainian crisis.

Summing up the talks, Lavrov told journalists: "The discussion was undoubtedly useful. But we do not have a common vision of the situation, differences remain."

He went on to say that Moscow saw no need to set up a contact group on Ukraine as suggested by Washington since that group was supposed to assist a direct dialogue between Russia and Ukraine.

"We think there is a contradiction in terms here since the crisis arose not through Russia's fault," Lavrov said, "Russian-Ukrainian relations have not been interrupted."

A source at the Russian Foreign Ministry told Kommersant that Russia put forward an alternative proposal, to set up "a mechanism of international assistance to the settlement of the Ukrainian crisis on the basis of the Feb. 21 agreement."

Lavrov announced that Kerry had agreed with his reasoning in favor of a constitutional reform that "would take into account the interests of all Ukrainian regions."

A source at the U.S State Department, however, explained "these measures could not be set in motion until Russia changes its course on Crimea, i.e. withdraws additional forces from there and stops supporting its separatism."

On the subject of Crimea, Lavrov replied to a question about tomorrow's referendum by saying that he hopedRussia’s Western partners "would realize this is a case that cannot be considered in isolation from history."

Said Lavrov: "If our partners say that Kosovo is a special case, we respond by saying that then Crimea is an even more special case. Whether there are precedents in international law or not - incidentally, there are - everyone understands what Crimea means to Russia."

In case there may have been someone listening who did not understand, Lavrov went on to say: "For Russia, Crimea means immeasurably more than the Falklands mean for Britain or the Comoros for France."

The Russian minister made a special emphasis on the story of the Comoros Islands, which voted in a 1975 referendum on independence from France.

"One of the islands voted against [independence]. For that reason, France insisted on a recount of votes to calculate votes cast by each island individually rather than by all voters of the Comoros together," Lavrov said.

"It was on these grounds that the island of Mayotte remained within France as a colonial territory and was later made part of the French Republic. What was it, annexation or self-determination, I don't know. The UN and the African Union did not recognize that decision by France, but the EU is quite happily living with it," Lavrov said.

He went on to stress that the right of nations to self-determination is set in the UN Charter. "As for statements from our Western partners saying that this step (the referendum) is unacceptable, we proceed from the premise that the right of nations to self-determination has not been cancelled by anyone. There are numerous instances when a nation exercised this right," Lavrov said.

At the same time, Lavrov failed to give a clear answer as to what will happen to Crimea after it has exercised its right to "self-determination."

Asked whether Crimea will become part of Russia or not, Lavrov was non-committal: "As for the referendum, we have already – in the words of the Russian president – said that we shall respect the choice of the people of Crimea and we shall express our position after the results are known."

Lavrov also, yet again, accused the West of interfering in Ukraine's domestic affairs, saying that it was responsible for the current situation.

"Inaction and encouragement for a long time of the movement in which the Ukrainian leaders were heading in the end prompted the Supreme Council of Crimea to decide to hold a referendum," he said.

For his part, John Kerry told journalists that the United States and the international community would not recognize the results of the Crimean referendum.

At the same time, Lavrov said that Kerry had not put forward "any threats" against Moscow. Lavrov pointed out that "Western sanctions against Russia are a counterproductive instrument." He said: "If such a decision is made, it would not be in our mutual interests of developing our partnership."

First published in Russian in Kommersant.
http://rbth.com/international/2014/03/15/crimea_is_more_important_to_russia_than_the_falklands_to_the_uk_35107.html

Crimea Referendum: 95 percent Vote for Union with Russia

LATEST REPORT: Crimea Referendum: 97 percent Vote for Union with Russia

Crimea Referendum: 95 percent Vote for Union with Russia

By Global Research News
Global Research, March 16, 2014
Region: Russia and FSU

Preliminary results suggest that 95 percent have answered ‘yes’ to the autonomous republic of
Crimea joining Russia with less than 5 percent of the vote in favor of remaining part of Ukraine.
These figures are based on preliminary results. 50 percent of the district commissions have
completed the counting of the vote. the voting turnout was 80 percent.

Earlier estimates based on exit polls indicated that ninety-three percent of Crimean voters in the
Referendum had voted in favor of the union of Crimea (as an autonomous region) with the Russian
Federation.

The RIA Novosti News Agency –quoting  exit poll figures– collected by the Crimean Institute of
Political and Social Research, confirms that “the vote was overwhelmingly in favor of union with the
Russian Federation.”

Reports confirm that the referendum was conducted without incidents.Foreign observers from several Western countries were present.The head of the referendum commission, Mikhail Malyshev, confirmed at a news conference that the voting proceeded smoothly.No complaints were filed suggesting voting irregularities. The counting of the vote has commenced at the level of district commissions.

The referendum does not in itself establish a union with Russia. It provides a mandate for the conduct of negotiations pertaining to the union between the Crimean government and the Russian Federation.

Fifty percent  of the votes have already been counted [8.51 GMT].  The mood is one of celebration late into the night.

Public opinion in Crimea consider the government in Kiev as illegal, integrated by Ultra Right Wing Neo-Nazi elements. It should be mentioned that one of the first actions of the interim Ukrainian government was to abolish Russian as an official language.

Meanwhile, the Ukrainian interim government has announced that it plans to increase the number of recruits in the newly-created National Guard by 20,000. The National Guard was set up by the The Ukraine’s National Security and National Defense Committee (RNBOU) which is controlled by Neo-Neo Nazis: Andrij Parubiy (Svoboda) and his Right Sector brown Shirt deputy Dmytro Yarosh.

Michel Chossudovsky contributed to this report.

 http://www.globalresearch.ca/latest-report-crimea-referendum-93-percent-of-exit-polls-confirm-
vote-for-union-with-russia/5373711

Tuesday, March 11, 2014

ஐ.நா இந்திய வாக்களிப்புக் குறித்து சிதம்பரம்


Allies will be taken on board on UN-Sri Lanka vote: Khurshid
IANS  Lucknow, March 17, 2013
First Published: 19:18 IST(17/3/2013) | Last Updated: 19:21 IST(17/3/2013)

 External affairs minister Salman Khurshid said on Sunday any decision by the government on voting on the UN resolution on Sri Lanka will be taken after consulting all UPA partners even as key ally DMK threatened to walk out of the coalition on the issue.

"They (DMK) are our allies, and whatever decision we take will be done after discussions with them," said Khurshid to a query by reporters in New Delhi.

Pressed on the issue, he said: "We don't need to reveal everything beforehand." 

'Upset' DMK warns UPA over Sri Lankan Tamil issue Karunanidhi offers peace formula India votes for diluted Lanka resolution DMK president M Karunanidhi on Sunday said his party, which has five members in the council of ministers, would pull out of the United Progressive Alliance (UPA) if the government did not take steps to bring amendments to the US-sponsored resolution against Sri Lanka in the UNHRC.

Karunanidhi told reporters in Chennai: "If our requests are not heeded, our relationship with the United Progressive Alliance (UPA) will not continue."

He said he has written to Prime Minister Manmohan Singh and UPA chairperson Sonia Gandhi on Saturday to bring amendments to the resolution holding the Sri Lankan government responsible for genocide.

He also called for a probe into the allegations of war crimes and the crime of genocide against the Tamil people.

Sri Lanka is under attack over the death of a large number of Tamil civilians during the final stages of the war that crushed the Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) in 2009.

The DMK has 18 MPs in the Lok Sabha.

Monday, March 10, 2014

ENB WEST: Ukrainian Communists Condemn Violence and the US, ...

ENB WEST: Ukrainian Communists Condemn Violence and the US, ...:



Ukrainian Communists Condemn Violence and the US, EU for Orchestrating a Coup with Fascists

By CPC Global Research, March 07, 2014



In these circumstances, the Communist Party of Ukraine presents concrete proposals to resolve the situation:
 - Declare a Ukrainian referendum on the definition of foreign economic policy of Ukraine’s integration.

- Conduct a political reform to eliminate the presidency and install a parliamentary republic, and significantly expand the rights of territorial communities.

- Return to a proportional voting electoral system.

- Establish an independent civilian “National control” body with the broadest powers.

- Conduct judicial reform and introduce the institution of electing judges.

The CPU also urges international condemnation of extremist actions, fascist propaganda, and external interference in the internal affairs of Ukraine.

Batalanda debate: JVP’s role likely to be discussed

  Batalanda debate: JVP’s role likely to be discussed 02 Apr 2025 | BY Buddhika Samaraweera The ruling National People’s Power (NPP) Governm...